Przejęcia Arbonia Windows i WERU Group przez DOVISTĘ zostały zatwierdzone i zamknięte
Od dziś Arbonia Windows i WERU Group są częścią DOVISTA. Władze ds. konkurencji zatwierdziły przejęcie szwajcarskiej Arbonia Windows i niemieckiej WERU Group przez duńską DOVISTA. Dzięki tym przejęciom, DOVISTA jeszcze bardziej rozszerza swoją obecność w Europie. DOVISTA stoi za kilkoma wiodącymi markami okien pionowych w Skandynawii i jest znaczącym graczem na rynku brytyjskim i irlandzkim. Arbonia Windows jest aktywna w Europie Środkowej, z silną pozycją w Polsce, Szwajcarii, Słowacji i Niemczech, a Grupa WERU ma wiodącą pozycję w Niemczech.
„Dziś w DOVISTA jest dzień do świętowania. Z niecierpliwością czekaliśmy na powitanie naszych nowych kolegów z Arbonia Windows i WERU Group. Razem jesteśmy silniejsi, a dzisiejszy dzień oznacza początek umacniania naszej pozycji w Europie. Będziemy mogli wykorzystać połączone know-how i kompetencje w całej Grupie i w pełni wykorzystać nasz potencjał”, mówi Allan Lindhard Jørgensen, Dyrektor Generalny i Prezes DOVISTA A/S.
Ze strategią w centrum
DOVISTA, Arbonia Windows i Grupa WERU doskonale do siebie pasują, ponieważ te trzy firmy są komplementarne pod względem technologii, produktów, fabryk i obecności na rynku. Oznacza to, że firmy razem będą w stanie zaspokoić wszelkie potrzeby na europejskich rynkach okien pionowych i drzwi zewnętrznych dzięki silnym markom i szerokiej ofercie produktów.
Po przejęciu firmy zatrudnienie w 11 krajach wzrośnie do ponad 7.500 pracowników.
Portfolio marek DOVISTA powiększa się o sześć nowych, silnych marek: Dobroplast, EgoKiefer, Slovaktual, Unilux, WERU i WERTBAU i liczy obecnie łącznie 15 marek, z których każda ma silne korzenie lokalne i jest ceniona na rynkach, gdzie zrozumienie lokalnych stylów i tradycji budowlanych ma kluczowe znaczenie przy wyborze okien przez klientów. W ten sposób przejęcia przyniosą korzyści klientom, ponieważ DOVISTA będzie w stanie sprostać różnym preferencjom narodowym i kulturowym na wszystkich rynkach i stworzyć unikalne podejście do klienta. Oczekuje się synergii wynikającej z maksymalnego wykorzystania mocy produkcyjnych, dzielenia się specjalistyczną wiedzą i znajomością lokalnych rynków, a wspólny wzrost na nowych i istniejących rynkach jest podstawowym celem transakcji.
„Niekoniecznie celem jest bycie największym, ale wspólne inwestowanie w rozwój i innowacje, aby nasi klienci mieli wyjątkowe doświadczenia zakupowe, które wyznaczają standardy w naszej branży. Skala i wielkość to tylko narzędzia do osiągnięcia naszych celów. Razem mamy silną podstawę do realizacji naszego wspólnego celu, jakim jest pomoc większej liczbie ludzi w Europie w zapewnieniu światła dziennego i świeżego powietrza w ich codziennym życiu”, mówi Allan Lindhard Jørgensen.
Wszystkie marki w rodzinie DOVISTA będą kontynuowane jako indywidualne marki zgodnie z modelem biznesowym DOVISTA Distinctive Brands – Shared Excellence, a produkty będą nadal opracowywane, produkowane i komercjalizowane pod obecnymi markami i za pośrednictwem lokalnych jednostek sprzedaży.
Gitte Mejlhede
Senior Group Communications Manager
—
Pobierz PDF:
Komunikat prasowy 1.09.21
01.09.2021